"Sajnálatos" módon azt tapasztaljuk, hogy a VAS-01 szimulátor használóinak egy része a fantáziája alapján határozza meg azt, hogy "milyen lehet" a valóság. Ez persze nem csoda, hiszen közülük viszonylag kevesen vezettek versenyautót 250 km/h sebességgel, próbálták ki milyen 150 km/h sebességnél padlóféket nyomni, becsapódni a szalagkorlátba, és utána 10 másodpercen keresztül pörögni-forogni. "Ez nem élethű, teljesen felfordul tőle a gyomrom-"-mondják ilyenkor azok, akiknek valódi tapasztalatuk nincs. (Tegyük hozzá, hogy nem is biztos hogy lehetne, hiszen egy komoly ütközést nem mindenki él túl, vagy ha igen, nagy valószínűséggel az első tizedmásodpercekben elveszti az eszméletét.) Amikor a "kritikákat" elmondják, a bölcsebbek magukban azért hozzáteszik, hogy persze ki sem merném próbálni a valóságban egyiket sem, vagy örülök, hogy velem még nem történt ilyen. (Zárójelben jegyezzük meg, hogy azok a valódi autóversenyzők, akik nem szédültek a szimulátorban, eddig mind elismerően nyilatkoztak róla.)
De hogy a kétkedők is láthassák, hogy bizony a szimulátor a legtöbbször elég jól megközelíti a valóságot, és a hiba inkább bennük van, ezen a lapon összegyűjtjük azokat a "hihetetlen" videó felvételeket, amik egytől egyig mind a valóságban készültek.
Tipp: Az ülésmozgató nem az ülés mozgását adja vissza, hanem a pilóta testére ható gyorsulásokat utánozza. Próbáld ki: Akassz a középsó visszapillantó-tükörre illatosítót, és figyeld, hogy gyorsítás-lassítás- kanyarodás közben mennyire mozdul el.
(Tessék megnézni egy erős versenyautó hogyan viselkedik a valóságban, ha utcai gumival akarsz vele gyorsan menni kanyargós úton! És ez versenyautó, nem utcai autó, aminek a futóműve sokkal feszesebb, mint az utcai autóknak!)
Egy autó (különösen versenyautó) be tud fordulni padlógázon is, és a fű sem csúszik ennyire...